26 juni 2011

Altan, vit rabatt och 50 % i loppisen!

Idag har vi äntligen haft en underbar dag utan regn! Nu har vi total på de här dagarna fått ca 100 mm regn så nu räcker de ett tag! En bild från altanen, här firade vi midsommarkvällen med goda vänner och god mat, mycket trevligt! Tyvärr fotade jag inget men vänner gjorde så kanske kommer det någon midsommarbild framöver :-)



Här intill trappen håller jag på att anlägga en vit rabatt, jag har sedan bilden togs satt vit rosenskära och flyttat hit ett stånd med vita trädgårdsprästkragar. Tanken är att här ska det sedan svara överöst med bara vita blommor!


Nu har jag bestämt mig! Jag ska inte längre ha någon loppis, allt i Lyckoboden ska bort, 50 % rabatt hela sommaren så länge det finns saker kvar, Välkomna! Vårt uthus ska först fungera som extra hus när vi nu till hösten ska börja med renovering av toa och sovrum! Efter hand ska jag sedan inreda huset som en sommarstuga, gammalt, lantligt, kök i blått och vitt med lantlig tapet, hemsnickrat långbord i stora rummet, vit råspont på väggarna, soffhörna med TV. Det här huset som redan innehåller alla bekvämligheter, toa, dusch, tvättmaskin, kök ska sedan fungera som ett fest & gäst hus, här ska vi kunna fira midsommar, kräftskiva, barnkalas, kanske till och med påsk och jul. Här ska gäster kunna övernatta, här ska man kunna gå ut och se på Tv i lugn och ro, här ska barnen kunna vara som stora med sina vänner. Det här ska inredas som ett super härligt hus i gammal stil där tiden känns som den stått stilla! På altanen ska ett utekök och grill placeras, det här ska kännas som vår sommarstuga fast att vi kan använda det året runt! Jag bara längtar tills jag kan börja fixa här inne men som sagt under det första halvåret-året kommer det att utnyttjas som extrautrymmen då vi renoverar inne i vårt hus så dessa planer får vänta lite!



Jag kommer att ha öppet mycket nu i sommar, vill ni kolla så jag är hemma så ring 0722-025580


Välkommen att fynda till halva priset, pågår hela sommaren!




Den här veckan har jag ledigt innan min riktiga semester börjar vecka 28, jag har tagit en extra vecka som projektvecka! Jag ska måla lekstuga, tvättstuga, rensa, sortera, piffa, fixa, har en lista med jobb för varje dag! Jag hoppas hinna så mycket som möjligt!




Önskar er en fin kommande vecka oavsett jobb eller ledighet!


Kram Maria

11 kommentarer:

Malin's Hus sa...

hej hej! Fina fina bilder. Var ligger din loppis? Jag bor i Gnosjö, vart bor du?

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

Vit dröm sa...

Det låter som en toppengrej att fixa iordning till en gammeldags sommarstuga, tror ni kommer få mycket kul där :)
Måste verkligen komma och besöka din loppis innan du slår igen. Har du lust att maila en vägbeskriving? Eller skicka adressen så kan jag söka själv...
Hoppas du får en bra projektvecka!
Kram på dig!

Änglar & Hjärtan sa...

Det låter mysigt med det lilla huset! Ska försöka hinna förbi din loppis innan du stänger, men det är en bit att åka...

//Alexandra

Petra sa...

Men åh..har du så mycket fina saker du ska sälja ut! Vart ligger din butik? Den där kassaapparaten gillade jag, något du ska sälja med? Jag har ju fundering på att öppna butik så småningom, men än så länge säljer jag bara möbler över nätet!

Önskar dig en fin dag!

Kram Petra

Mitt hvite hus sa...

Heisan

hvor bor du... jeg kunne gjerne svingt innom deg hvis det passer slik i sommer.. men aner ikke hvor i Sverige du bor..

klem O=)

Lisa sa...

Åhh, jösses vad du har mycket på listan. Vilket underbart drömställe du kommer fixa där. Låter så ljuvligt så man vill flytta in direkt. Önskar jag kunde fynda på loppisen men bor lite långt bort. ha de så gott..

Kram Lisa

Helenas blogg sa...

hej! tänkte bara höra vad du ska ha för det lilla samt det stora zinkhusen, och det vita korset på bordet på bilden?/Helena

Evelina sa...

Synd man inte bor närmre, då skulle jag fynda hos dig.. såg många vill-ha-saker! :)
Härliga bilder du visar!
Må så gott, kram Evelina

becca sa...

Hejsan!
Det låter ju så mysigt att ha en stuga/ extra hus på gården. Vi har också ett litet hus (dok utan vatten) på gården som vi ska renovera så vi kan ha övernattnings gäster där, men först måste vi bli färdiga med huset.
Hoppas att du får en bra dag, kram Rebecca.

Lisa.L sa...

vilken fin rabatt du håller på med :D synd det e så långt borta, hade gärna kommit och fyndat hos dig, du ser ut att ha så fina saker! kram

Fia sa...

Wow, vad fint;)
Jag vill åka dit direkt o fynda! Du har det verkligen vacker, jag är glad att jag hittade till din blogg...! Kramen/ fia (http://tillyst.blogspot.com)